Ir al contenido principal

Baba, Euforia, Orgull... i Barcelona

Carles Puyol és el nostre gran capità, un símbol del compromís dels jugadors més importants del F.C. Barcelona amb el seu club, la institució i tot el que representa pels barcelonistes de tot el mon i especialment pels catalans. La imatge és un regal d'un amic, un altre Carles, el Carles García, gran cuiner caraqueny d'arrels barcelonines que insisteix en la imatge com el punt culminant del que ha estat la millor temporada de la historia del nostre estimat club.
.
El gran capità acaba de marcar un gol molt important al Santiago Bernabeu del R.Madrid i en l'eufòria de la seva celebració pren la senyera i li dona un petó, un moment únic on el "noi de la Pobla" transmet tot l'orgull que sent per ser del Barça i ser Català. Per nosaltres, espectadors blaugranes de la gran gesta, vivim el moment amb una felicitat tan enorme que ens cau la Baba des d'aquell día fins la nit de festa al Camp Nou per la celebració del triplet: Lliga, Copa i Champions.
.
Orgull, Eufòria i Baba pel FC Barcelona, tres sentiments, tres paraules per explicar el que hem viscut aquest any 2009 amb el triplet. Els resultats, les dades, els gols, les copes, els jugadors i les estadístiques son a sobre la taula i les llegirem amb el temps com a confirmació del que va èsser aquest 2008-2009 pel nostre club, però el filtre de la memoria oblidarà la majoria dels detalls i cadascú de nosaltres conservarà alguns moments, pocs i molt concrets, del que va pasar, del que acabem de viure:
.
La Baba: Madrid, 2 de maig de 2009. Partit de Lliga
Real Madrid-F.C. Barcelona 2-6
Provocada en el paladar durant quasi una hora durant el partit R.Madrid - Fc Barcelona que va acabar amb la major golejada a camp del etern rival. La baba va començar just després de que el barça aconseguís l l' 1-2 i no va parar de rajar durant tota la segona part fins el final del partit. Va ser un orgasme infinit, com disfrutava, com delirava i babejava davant el gran espectacle, era la victoria més avasagadora a l'etern rival i a casa seva amb un super espectacle que mai oblidaré.
.
La Euforia. Londres, 6 de maig de 2009. Semifinal tornada Champions League.
Chelsea - FC Barcelona 1-1
La provocada pel gol del Iniesta contra el Chelsea al minut 93. Jo em veia fora de la final, portava des del minut 70 desesperat, suat, sense camisa, de genolls al saló de casa incapaç de seure, mes nervios del que mai he estat. Ja veia el cruel desenllaç que trencava la ilussió més gran de l'any que podia ser el més gran. Pregava per una sola oportunitat de gol, un sol xut... quan Iniesta la va enganxar i vaig veure tremolar la xarxa no m'ho creia... els crits van ser brutals, vaig caure a terra com si tingués tremolor, cridava i cridava per treure tota la tensió que tenia a l'estomac i l'euforia sense limits... Com a Culé mai a la vida he celebrat un gol com el d'aquella nit davant el Chelsea, per a mi ha estat el gol més cridat i viscut de tots els que he viscut com a barcelonista.
.
L'Orgull. Roma, 27 de maig de 2009. Final Champions League.
Fc Barcelona - Manchester United 2-0
Orgull blaugrana, per ser del barça, és el que vaig sentir a la segona part a Roma, el barça ho va fer tot be, a la perfecció, dominant amb categoria i guanyant com un gran campió i fent petit el rival durant la major part del partit. El moment en que el capità Carles Puyol va aixecar la copa de campions vaig sentir una satisfacció infinita, calmada i serena, pero infinita, haviem fet historia i ho hem pogut viure. La rebuda a Barcelona i la festa al Camp Nou van ser la traca final d'aquest any de somni. Serà molt dificil de repetir, potser mai més a la vida, però ara és el moment de disfrutar aquest sentiment i donar gràcies a tots els que ho han fet possible.
.
.
PD: Este no es un post solo para catalanes, está dirigido a todos los que siguen habitualmente este blog y les invito a que lean pausadamente ya que estoy seguro que entenderán su significado. Creo que es el primer post escrito integramente en lengua catalana en más de 3 años porque la expresión exacta de algunos momentos de la vida quizas solo pueden transmitirse en el idioma materno de cada uno.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Licor de Merda. el "secreto" mejor guardado

"El descanso del Guerrero" es el slogan publicitario del Licor más escatológico del mundo, de regalo con la compra de 3 botellas un práctico orinal El hombre ha utilizado a lo largo de la historia todo tipo de materias primas para la elaboración de licores, normalmente del reino vegetal, pero también en algunas fórmulas bien conocidas los protagonistas son del reino animal, insectos, gusanos, escorpiones, serpientes (recuerdo un licor de serpiente cobra que me regalaron desde Vietnam)... pero lo que nunca imaginé es que la materia prima pudiera ser tomada del propio ser humano y del principal de sus deshechos... la merda. Ayer en una despensa de licores me topé de frente con una botella de Licor de Merda de los años 70 que su propietario portugués guardaba como oro ya que años antes la habia conseguido en una licorería de Portugal. Para ese hombre fue la confirmación de un cuento antiguo que no acababa de creer y se hizo con un ejemplar pagando por ella una fuerte suma. A

Pedir la cuenta en un restaurante, un signo globalizado

¿Cómo pides la cuenta en un restaurante? De Barcelona a Toquio, de Nueva York a Buenos Aires, a menos que el camarero esté a nuestro lado y verbalicemos la petición, el signo que realizamos es un código fundamental de la cultura humana global: los dedos pulgar e índice unidos acompañado del movimiento rápido y en vaivén de la mano con el brazo ligeramente alzado hasta conseguir la atención y asentimiento del servicio del restaurante... por mucho que le doy vueltas, no encuentro otro signo gestual más universal y difundido que este, posiblemente solo superado por el SI o el NO gesticulado con la cabeza al comprobar si el contenido de la cuenta es el esperado.

Olio di Sansa di oliva: Estafa en los anaqueles

¿Alguien me entiende cuando digo: " Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat "? En realidad no digo nada, es solo una frase para poner a prueba a los que intentan aprender pronunciación catalana. Pues bien este "trabalenguas" tiene un significado tan oculto como el producto que se esconde tras las etiquetas de botellas de " olio di sansa di oliva ". El mercado venezolano va a inundarse de este tipo de aceite "de oliva". La empresa que gestiona los permisos sanitarios de mis productos comentaba esta semana que en el Ministerio de Salud existía una gran cantidad de expedientes pendientes de aprobación de aceite de orujo de aceitunas. La razón principal es que el precio del aceite de oliva virgen ha subido mucho por la escasez provocada por las heladas del pasado invierno en la cuenca mediterranea, por tanto muchos importadores se han decidido a incorporar un subproducto derivado de la aceituna que podriamos catalogar como el más in